Berlin’de Nerede Alışveriş Yapalım?

Seyahat ettiğiniz şehirde  kültür turunuzu tamamladıktan sonra (veya daha da öncesinde) işin en tatlı kısmıdır alışveriş. Ünlü alışveriş caddelerine gidilir, yol üstünde rastladığınız hediyelik eşyacılara girilip irili ufaklı hediye alımı da tamamlandı mı o anın keyfine diyecek yoktur artık.

Benim için de süreç aynen böyle gerçekleşiyor… Şehirde görmek istediğim yerleri  bitirmeye yaklaşınca devreye alışveriş giriyor. Alışveriş caddelerinde İstanbul’da olan markalarla ürün ve fiyat karşılaştırması yapıyorum. Bu noktada  sevdiğim markaların yaşadığım ülkede bulunmayan ürünlerinin fiyatlarını para birimimize çevirdiğimde pek de iç acıcı sonuçlarla karşılaşamıyorum.
Alışveriş konusunda diğer önem verdiğim noktalar ise ; lokal çikolata dükkanları ve hediyelik eşyacılar. Buraların benim için nasıl bir cennet olduğunu tahmin edemezsiniz.
Hadi o zaman  gözümün görüp gönlümün saklamaya devam ettiği Berlin’in alışveriş noktalarına, güzel dükkanlarına birlikte bir göz atalım.

Kurfürstendamm (Ku-damm) Caddesi
dsc03357
Berlinlilerin kısaca Ku-damm dedikleri bu cadde İstanbul’un Nişantaşısı gibi geniş bir alışveriş imkanı sunuyor. Ama çok daha geniş bir çeşitlilik hakim tabii ki buraya. Sabahları Apple’ın önündeki kuyruğu, akşamları Hard Rock’ın önündeki uzun sırayı unutamıyorum.
Apple’n önündeki kuyruk , yine hangi yeni ürün çıktı acaba diye düşünmeme neden oluyordu her sabah. Meraklıları hiç ayrılmıyor kapısının önünden. İlginç buldum bunu…
Vloglardan gördüğüm Urban Outfitters markasının bir şubesi de Ku-damm üzerindeydi. Oldukça farklı bir tarzı var bu mağazanın sadece giyim değil, çikolata, kitap, dekorasyon, elektronik bölümü olması da ayrı hoşuma gitti.

15226505_10154867578639662_339358519_n
Urban Outfitters mağazasının dekoratif anahtarlık kısmı

Ku-damm caddesine yakın marketlerden dm‘e cadde üzerindeki  çikolatacılardan da Leysieffere bayıldım. Dm bildiğimiz watsons, gratis gibi kozmetiğe dayalı market zinciri. Tek farkı var o da yiyecek, içecek bölümünün oldukça geniş olması. Vegan atıştırmalıklar kısmı bile, var. Onun dışında her şey aynı. İstediğinizi bulabileceğiniz hayat kurtarıcı bir market. Fakat pazar günleri kapalı olduğunu belirtmeliyim.
Leysieffer ise noel vitrini ile kalbimi kazanmayı daha ilk dakikadan başardı. Çikolata çeşidi çok fazla ve dekoratif ürünleriyle de göz dolduruyor burası. Aynı zamanda pastane kısmı  olan şubeleri de var. Gezmekten yorulur da karşılaşırsanız bir kahvesini içmeyi ihmal etmeyin derim:)

dsc03193
Leysieffer’in noel temalı kurabiyeleri.

KaDeWe Alışveriş merkezi

dsc03294
Kaufhaus des Westens yani batının Mağazası anlamına gelen KaDeWe alışveriş merkezi Kurfürstendamm’ın çok yakınındaki Wittenbergpalatz’da yer alıyor. 7 Kattan oluşan ve lüks mağazaların yer aldığı KaDeWe 1907 yılında inşa edilmiş. İlk kurulduğu zamanlarda yüksek zümreden  kişilere sadece lüks tüketim hizmeti vermekteymiş.
İstanbul’da turşusunu kuracağımız kadar çok alışveriş merkezi olduğundan ben yine radikal bir kararla Berlin’de alışveriş merkezi gezip ne yapayım dedim. Ama buranın avm gibi sıradan gözükmemesini sevmiştim en başta. Şimdi anlatacağım nedenlerden dolayı iyi ki de gitmişim diyorum.

dsc03238
KaDeWe gurme katının makarna- baharat kısmının sadece bir bölümü

Bina 7 katlı  ama giyim, kuşama fazla takılmamayı tercih ettim ben. 7 kattan 4ü  Channel , Louis Vuitton, Burberry gibi mağazalara ayrılmıştı…
Peluş oyuncak ve kitap kısmıyla başladım çıldırmaya, daha sonradan 6. katta yer alan  gurme bölümü geldi, nasıl bu kadar çok çeşit yiyecek olabilir diye gerçekten hayret ettim.
Farklı tatlar denemeyi her şeyden çok seven benim gibi biri için pek bir baş döndürücüydü burası.  Dünya mutfaklarının tezgahları, makarnalar, soslar, baharatlar, içkiler, peynir çeşitleri, tropikal meyveler aklınıza ne gelebilirse vardı. Bir de tüm bunlara ek olarak yüzlerce çeşide sahip çikolata bölümü gerçekten muhteşemdi.

15129949_10154841288669662_1335521001_n
Kadewe’nin çikolata bölümüne de noel teması hakimdi.

Çok fazla çeşit  başımı döndürdü. Bitteri, sütlüsü, acılısı, fındıklısı, likörlüsü ve daha bir çoğu karşımdaydı.  Berlin’de en sevdiğim şey çikolataların çok pahalı olmaması oldu. Paramızın değersizliğinden dolayı Avrupa’da nereye gitsek her şey çok pahalı gözüküyor gözümüze ama bu çikolatalar için söz konusu değildi. 1 euroya da bulabiliyorsunuz çıtayı biraz yükseltirseniz  fiyat en çok 7-8 euroya kadar çıkıyor. Ambalajlanmış çikolatalarda uçuk bir fiyat görmediğimi de belirteyim

dsc03344
Gurme katı Leysieffer çikolata bölümü

.

dsc03248
Sayısız çikolata raflarından bir tanesi.

Kadewe’nin en üst katı Wintergarden açık büfe şeklinde düzenlenmiş bir restorandı.  İlk önce gözünüzü doyuruyorsunuz seçmeye çalışırken ardından yiyecekler gramla alınıyor daha sonradan tabağınız kasada tartılıyor. Burada da tatlılar pek bir aklımı çeldi.  Kararsız bir insan olarak sonsuz çeşit olayı bana göre değil hiç.
15134361_10154841288644662_1733425111_n

Friedrich caddesi

15175524_10154866739789662_262104396_n
Friedrich caddesinden bir görünüm.

Burası Checkpoint Charlie den sonra dümdüz devam eden  yolda karşımıza çıkan uzun bir alışveriş caddesi. Bu cadde  eski mitte olarak kabul edilen noktadan Kreuzberg’deki Hallesces Tor’a kadar uzanıyor.
Geniş bir alışveriş caddesi olarak üzerinde H&M, Zara gibi markaların yanında Karl Lagerfeld   gibi ünlü tasarımcıların mağazaları da yan yana sıralanıyor. Caddede yürürken fırın ve restoranların vitrinlerine dönüp dönüp baktığımı hatırlıyorum o derece göz hakkı bırakacak şekilde hazırlamışlardı vitrinleri:)

15240268_10154866739889662_968355701_n
Friedrich caddesinden bir fırının vitrini

Benim gözümden Berlin’de alışveriş rehberi bu kadardı. Bir sonraki yazım Berlin’de yeme-içme deneyimlerime kadar sevgiyle kalın…

 

Bir Cevap Yazın

