Kahvenin İzinde Bir Gün – 1

Kahve sevgimi sadece bir ”günlük mutluluk” aracı olmaktan çıkarıp, türlerinden, aromalarına  kadar öğrenmeye karar verdiğim an bir yazı dizisi hazırlamak geldi aklıma. Kahvenin göründüğünden daha fazlasını semtlerin kendine has özellikleriyle birleştirecektim. Kahvenin peşinden gelmek isterseniz, okumaya devam edin.

Aslında kahve sevgimin sınırlarını genişletmeye liseyi bitirirken karar vermiştim.  Ama o zamanlar içtiğim kahve şekerli şuruplar ve kremalı tatlardan ileri gitmiyordu. Daha sonra şekeri bıraktım. Kremayı da hayatımdan çıkardım. Kaliteyi kahve içtiğimi hissettirecek yeni tatlar arayışına girdim. ilk olarak Latte ile Cappucino’nun birbirinden farkını öğrendim.
Cappucciono daha yoğun ve damak tadıma yakın olan kahve çeşitlerinden biriydi. Latte ise hafif tatlardan hoşlananların favorisiydi. Eğer kahvemi Süt yerine soya sütlü istersem tadının daha yoğunlaşıp aradığım lezzeti bulacağımı keşfettim. Deneye yanıla ”işte bu benim kahve tadım” olayını yakalamaya çalıştım. Tabii ki yıllar içinde aramaya  devam ettim bunun için kendime tüm İstanbul’u gezmem gerekse bile kendime uygun kahveyi bulacağım diye söz verdim.
İşte bunun için düştüm sokaklara kahvenin izinde olup onu yakalamak için..

11911114_10153630565289662_975496816_n
Feriha Kahve Kadıköy, 2014

2014 kahve festivalinin ilk yılında 3.Dalga kahvecilik diye bir akımın varlığını öğrendim. Bu akım aşina olmadığımız yeni bir kahve kültürünü ayağımıza getiriyordu. İlk damıtma tekniği ile hazırlanmış  kahveyle burada tanıştım. Ama çok ısınamadım  bu kahve türüne.
3. dalga kahveyi araştırmaya başladığımda içtiğimiz kahvelerin hikayesini kendinde barındırdığını gördüm. Nereden geliyor? Nasıl işlem görüyor? Nasıl hazırlanıyor? İşte tüm bunların birleşimiyle içtiğimiz kahve hakkında daha fazla bilgi sahibi olmamızla birlikte  kaliteli kahve ne demek  onu göstermeye başlamıştı bize 3. dalga kahvecilik…

dsc02886
İstanbul kahve festivali 2014

İstanbul’un 3. Dalga kahvecilik ile tanışması da öyle uzun yıllara dayanmıyor. 2011 sonunda hızlanmaya başlayan bu akım şimdilerde Karaköy, Cihangir, Moda gibi yenilenmekte olan ve tarzını değiştiren semtleri kendine yer edinmiş bulunmakta…

14620116_10154715456964662_248153265_n
İstanbul kahve festivali 2016

Daha yeni yeni içtiğimiz kahvenin nereden geldiğini, nasıl kavrulduğunu  öğrenmeye başladık bu akımla birlikte. Büyük kahve zinciri mağazalarıyla gelen  ‘’ne içtiğimizi bilememezlik’’ sorunsalından ben de henüz kurtulmaya başladım diyebilirim.
Ne içtiğimizi bilmiyoruz dediğim konudan kastım, kahve çekirdeğinin ülkesini, tipini ve aromasını bilmiyor oluşumuz. 3. Dalga kahvecilikte hepsinin birer açıklaması var hatta kahve laboratuvar ortamında sanki bir bilim dalıymış gibi işlem görüyor. Kahvesini içtiğimiz işletme kahve çekirdeğini üreticiden en az aracıyla alıyor, kavuruyor değişik demleme yöntemleriyle taze taze tüm aromasıyla size sunuyor. Kahvenin bu yeni nesil tüm özelliklerini hissedebilmeniz de 3. dalga kahveciliğin en güzel özelliğini oluşturuyor zaten…

14518472_10154682559939662_1296255740_n
Kafein up – Kayışdağı

Ben de yeni tatlar denemek için 3. Dalga kahvecileri keşfe çıktım. Neymiş ne değilmiş öğrenmek istedim bunun için de ilk durağımı  Bağdat caddesi Şaşkınbakkalda ki  Drip Coffee İst olarak belirledim.


Drip coffee ist Bağdat caddesinde ki ara sokaklardan noter sokakta bulunuyor. Kendi küçük kahveleri lezzetli olan mekan drip kahve yani damlatarak elde edilen kahvesiyle meşhur., latte, cappuccino, filtre kahve gibi bilinen türlerin yanında 3. dalga kahveciliğin önemli demleme yöntemleri olan sifon, Aeropress de menüsünde yer vermekte…
Kahve laboratuvarı diyebileceğimiz drip coffee’de ben Japon sifon kahvesini denedim. Sifon yöntemiyle hazırlanan kahvenin tadına da kokusuna da doyamadım.Aroma bakımından bayağı zengin bulduğum kahve aynı zamanda o kadar hafifti ki bu iki özellik her kahve de bulamadığım bir şey. Özellikle de benim gibi sert kahve içemeyen biri için fazlasıyla iyiydi.Kahvenin tadının güzel olmasının yanı sıra biraz da yapılış türünden bahsetmek istiyorum size, sifon adı verilen bu demleme şekli vakum kahve tekniğinden geliyor. Demlemeyi gerçekleştiren araç deney tüpüne benziyor. Alt haznesine su konuyor üst haznesine de kahve. Alt cam haznesindeki ısıtıcı,  suyun üste çıkarak  kahve ile buluşmasını sağlıyor. Kahve suya bütün özünü bırakıyor ve posası da üst bölmedeki filtrenin üzerinde kalıyor.


15208020_10154864607849662_467574707_n
Mekanda hoşuma giden şeylerden biri de bu oldukça eski ve baristadan öğrendiğime göre kahve kavurmada en iyi sonuçları veren emektar makine oldu. Drip coffeeist kahvelerini üreticiden alıp kendi kavurup, çekip size  kahvenin en taze halini sunuyor.

15207779_10154864607784662_1762680096_n
Dünyanın dört bir tarafından getirilen kahveler; Kenya, Guatemala, Etiyopya,Brezilya kahve çekirdekleri…

Kahvenin peşindeki gezimizin ilk durağını burada noktalıyoruz. Bir diğer yazımda İstanbul’un başka bir semtinde yine iyi kahvenin peşinden koşuyor olacağız.

Bir Cevap Yazın

