Kahvenin İzinde Bir Gün -2: Karaköy

dsc03443
Karaköy

Karaköy sokakları, değişen ve farklı bir tarz yakalayan tavrı ile günümüzde butik kahvecilerin en çok adını duyurduğu semtlerden biri oldu.  Grafitileri ile de sokakların canlılığına canlılık katıyor  Karaköy. sahilden yürüyüp  Namlı  Gurme den yukarı çıkarken önümde yürüyen iki kişiye kulak misafiri oldum. ”Şimdi seni hipster mekanı denilen bir sokağa götüreceğim.” diyordu. Karaköy’ün ara sokaklarının tam bir ”Hipster” cenneti olduğunu biliyordum. Ama sadece öyle olduğunu görmek için oraya gidildiğini hiç duymamıştım. Hipster demişken bu kavramın içini biraz açmak lazım.

Hipster, ana akımın parçası olan şeylerden uzaklaşarak bir alt kültür oluşturmak demek oluyor. Günümüzde her şey gibi bozulan bu yaşam biçimi şimdilerde İstanbul’da Karaköy, Moda gibi semtlerde sert çekirdek kahve içmek, plaktan müzik dinlemek, uzun biçimsiz sakal ve yuvarlak gözlük etrafında vücut bulmuş durumda

dsc03456
Karaköy’ün duvar grafitilerinden biri.

Nerede kalmıştık, en son kahveciler sokağına gitmeye çalışıyorduk evet. Rengarenk şemsiyeleri ile ünlü sokaktan girince  karşılıyor sizi  kahveciler sokağı, şehrin dinamiğini burada hissediyorsunuz. Bu sokakta nerede hangi kahveyi içsem diye seçmekte zorlanıp hepsinden bir fincan denemek isteyebilirsiniz. Ben bu kahve festivali gibi olan sokakta en çok coffee sapiens, Karabatak ve Unter’in adını duymuştum. Kendileri bu sokaktaki en ”hipster” mekanlardır.

dsc03447

dsc03448
Kemankeş Kara Mustafa Paşa Mahallesi.
dsc03452
Karabatak kahve dış görünüş.
dsc03458
Coffee Brew Works

Kahveciler cenneti sokağına giderken önünden geçtiğim bir butik kahveci çok hoşuma gitmişti. Hem daha sakin bir sokakta olması da memnun etti beni. Brew coffee works küçük ve huzurlu, sokağın ruhundan sizi soyutlamayan bir mekandı. Buranın da kahvelerini kendilerinin çektiğini öğrenince daha da güzel göründü gözüme. Keyif kahvesine gelmediğim için Take away kahve aldım buradan. İstediğimde bardağımı alıp gezime devam edebileyim diye. Oturdum ve sokağı izledim. Yalnız çıkılan gezilerin de böyle güzel bir özelliği var işte. Sohbet ne kadar lazım ise, bazen düşüncelerle birlikte içilen kahve de o kadar gereklidir.
15240039_10154873313409662_178468880_n
15211689_10154873313029662_1659944620_n
Çok kalmadım brew coffee de tekrar  devam ettim yürümeye, sokakları daha iyi  inceleyebilmek için

dsc03454
Kemankeş Kara Mustafa Paşa
dsc03444
Karaköy sokakları..
dsc03457
Semtin ruhunu yansıtan grafitiler.

Benim yaptığım, kendi şehrimde bir nevi turist olmaktı. Her yere dikkatlice bir turist meraklılığı ile  ilk defa görüyormuş gibi baktım. İstanbul’u bu kez her zaman yaşadığım şehir olarak değil de, gezip, görmeye gelinen tarihi şehir olarak değerlendirdim. Karaköy’ün kahveleri de sahili de ayrı güzeldi.

15240109_10154873313414662_658840977_n
Yaşadığım şehri sevebilmek için turist gözüyle bakmam gerekiyormuş demek ki dedim. Farklı bakış açıları her zaman iyidir diye boşuna dememişler . Karaköy’den kahve notlarım böyleydi. Bir başka kahvenin izini takip ettiğim yazıma kadar görüşmek üzere..

Bir Cevap Yazın

