Kahvenin İzinde Bir Gün -4: Kadıköy.

Kadıköy  köklü tarihi ile her köşesinde bir anı barındıran, gitmekten asla bıkmadığımız, bazen kalabalığından sıkılsak da yerine kimseyi koyamadığımız İstanbul’un emektar semtlerindendir. Herkese göre başka bir anlam ifade eder burası. Kimisi için okul çıkışlarında arkadaşlarla takılma, kimi için de çocukluğunu geçirdiği yerdir. Kimi de Kadıköy’ün sokaklarında ki mağazalara takılır. Alışveriş meraklılarının gönlünde de yeri ayrıdır Kadıköy’ün….

15571104_10154931029339662_310890380_n
Caferağa mahallesi.

Kadıköy değişmeyen dinamik yapısı ile  yıllar içinde kendine genç bir kimlik de kazandırmıştır. Her geçen gün kursların sayısının çoğalmasıyla Kadıköy  öğrencilerin en çok vakit geçirdiği semtlerden biri olmuştur.

dsc03478
Kadıköy Bahariye caddesi

Boğa heykeliyle, caferağasıyla, Modasıyla güzeldir Kadıköy. Her güzelin bir kusuru olduğu gibi Kadıköy’ü de  kusurlarıyla sevmek güzeldir. Kalabalığı ve trafiğine rağmen  vazgeçemezsiniz.
Cuma günü bir öğle vakti turladım Kadıköy’ü , hafta içi sessizliği hakimdi her yere.  Boğadan yukarı çıktım. Altıyolun sonuna kadar yürüdüm. Moda sapağını görene kadar…

dsc03482
Kadıköy Altıyol.
dsc03483
Moda sapağı..

Kadıköy çoktan yeni yıl havasına girmişti. Her yerde boy boy noel babalar selamlıyordu sizi.

dsc03479
Kadıköy- Altıyol.

Ve geldik her  gezinin olmazsa olmazı yorgunluk kahvesini nerede içeceğimize.
Her semtte hızla yayılan butik kahveciler Kadıköyü de yalnız bırakmadılar tabii ki… Kadıköy’ü açılan kahvecileriyle birlikte daha da sevip bağrımıza bastık:)

dsc03485
Moda’nın incisi, gidenin uğrak yeri haline getirdiği 180 Coffee& Bakery‘e ben de gittim test ettim onayladım. Klasiklerden cappuccinosunu denemenizi, daha hafif bir tat içinse flat whiteni öneriyorum. Sevimli atmosferiyle güzel bir cuma öğleden sonrasını, cumartesi sabahını kendisine verilmesini hak ediyor.   Ayrıca fırını da göz doldurucu. Tatlıdan uzak durmak zorunda olduğum bir gün olmasa deneyeceğim çok tat vardı. İçinden çikolata fışkıran kek ile bardakta milföyünü deneyin benim yerime…


180 bakeryden yukarı yürüyünce Kadıköy’ün birbirinden güzel sokaklarının, kafelerinin içinde kaybolmaya devam ettim. . Sadece 1 aylık  ayrılığımız olmuştu Kadıköy ile  ama bu süre zarfında yeni ( belki de daha önce gördüğüm ama gözümden kaçan) bir çok yer olduğunu fark ettim.  En yakın zamanda gidilecekler listeme yazdım bu yerleri.

dsc03487
Bakkal Moda.
15451126_10154931057869662_1751561033_n
İki Kedi Kafe
Bir Cevap Yazın

